10 juli 2007

Liste Over Ting Man Nok Ikke Bør Gøre Den Første Dag På Jobbet

Jeg modtog en udfordring om at skrive en liste over emnet, som diskret anslås i overskriften. Jeg tog handsken op, og her er resultatet. Måske nogen har noget at tilføje?

  • Spørge kollegaerne, hvor de gemmer kokainspejlet
  • Foreslå spontan picnic i H.C. Ørstedsparken tidligt søndag morgen - med lækker plaid og gummitøj
  • Tage en gennemsigtig hvid buks og røde trusser på
  • Fortælle om dengang på Barbados, hvor man kendte 4 sorte mænd på én gang
  • Remse sine 14 søskende op, hvis navne alle begynder med J og invitere kontoret med til håndspålæggelse og tungetale i sin barndoms mormonkirke
  • Tage fiskepinde og Port Salut med i madpakken - toppet med asier
  • Begejstret udbryde: Længe leve Pol Pot!
  • Sidde på toilettet og råbe ud: Hey, stik mig lige en rulle mere, det løber!
  • Tage sin medicin med i en apotekerpose og stille det op i bjergformation på skrivebordet
  • Iføre sig sin t-shirt, hvor der står: "Houston 500 - I was there!"
  • Tilmelde chefen et brugerpanel på Håndarbejdets Fremme
  • Snakke med sine kinesiske forretningsforbindelser, smække røret på og råbe: Skævøjede bambusgnaskere!
  • Tage Nik og Jay-gear på og råbe ud i det åbne kontorlandskab: Nå, er der nogen der skal op og køre i min Hummer? Garanteret CO2-svineri!
  • Lade sig koldpermanente og blondere, tage en Sony Walkman på og mens man skridter gennem kontoret i sine indigoblå pumps og det lækre laksefarvede sekretærsæt skråle:

Working nine to five, what a way to make a living

Barely getting by, it's all taking and no giving

They just use your mind, and they never give you credit....

  • Servere småkager for alle kolleger og sige: Bare ring, så er jeg der!
  • Henvende sig til (sladdervorn) receptionist med forsigtig forespørgsel på et middel mod hæmorider
  • Spørge alle sine kvindelige kolleger, om de har bestået blyantstesten
  • Tage sine Metallica-ringe på, som man købte til koncerterne fra 1982-1990
  • Opfordre alle til at melde sig ind i Kattens Værn, for det har Ole Stephensen gjort!
  • Slå benene op, gå på nettet og se Meep-Meep på Cartoon Network - med lyd
  • Klage sig til chefen over myoser i skuldrene og spørge om hans kone er hjemme i aften
  • Skrige op som en kedelfløjte ad kantinedamen, fordi hun opvarmede vandet til 98 grader til den hvide jasminthe. Hun blev bedt om vand på 96 grader
  • Smøre sig ind i babyolie fra top til tå med ordene: Min hud mangler simpelthen sådan fugt i den tørre luft her
  • Smide sin sagsmappe foran en kollega med ordene: Få lige kigget på det her til imorgen
  • Starte en hanekamp med pekuniære indsatser i mødelokalet. Hovedpræmien er en omelet med pure løg
  • Lægge sig i fosterstilling med en flaske gin og klynke: Det er bare fordi at det er lissom om at Amy Winehouses kæreste er gået fra mig!
  • Placere en kage på den tykke piges kontorstol og smøre hendes kuglepenne ind i brun sæbe
  • Luske rundt som en anden Miss Marple, tage fingeraftryk og mumle om 'conspiracy' i krogene
  • Lave røde hjerter over i'erne på powerpointpræsentationen
  • Spise 3 stykker jordbærkage til kaffen og bagefter småfise som en anden krøsus
  • Plante 1 meter karse i vindueskarmen og betro kollegaerne: J'aime æggemadder!
  • Gå til Human Ressources og fremvise sit nye penalhus med Hello Kitty farveblyanter
  • Tage et karaokeanlæg med og ømt synge "Careless Whisper", mens man sidder på imaginær gynge
  • Bodypainte sig med en velsiddende buksedragt og sige: Ja, det er en helt ny Kenzo
  • Sprøjte sig med Kölnerwasser 4711 - ganz einfach
  • Medbringe pude, hvor der øverst er broderet "Arbeit Macht Frei" og nederst "Souvenir Auschwitz-Birkenau 1944"
  • Le højt, når kontordamen fortæller om sin sukkersyge og koldbrand i lilletåen
  • Tage en ordentlig pris snus op under overlæben, lige før man giver hånd og hilser på sine nye kolleger
  • Tage en vacuumpakket laks med og bede om at få den pocheret i opvaskevaskinen til middag
  • Storme ind og bede alle om at komme ud på parkeringspladsen: Der har været et kæææmpe trafikuheld og der er blod!

Jeg garanterer for instant berømmelse, hvis man ikke tager sig sit navn forfængeligt og hopper ud i et af ovenstående vandfaste forslag.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

"Efterlad din kommentar" står der i overskriften på denne rubrik... Jeg siger ikke, hvad jeg ellers får af associationer om efterladenskaber...

Men hvad jeg véd, det er, at denne liste - dén holder hundrede! Jeg vil efterleve den til mindste detalje, den skønne dag jeg skifter job.

Dét lover jeg!

Tak, min Henz!

Henriette sagde ...

Ja, man kunne godt få trang til cookiedough(??) Jeg glæder mig særskilt til at høre konsekvenserne af dine handlinger ud i nærmere fremtid

Velbekomme. Det er mig en stor glæde. Kom med nogle flere opgaver. Jeg spiller ikke så godt alene (hvem sagde kikseleg, hihi)