24 november 2007

Hvad skuffen gemte

Her er mere af det tyske - og lidt fra Europa. Vi snakker stadig Achtzigerjahren. Pardon me, father, for I have sinned.

Nyere Nena - Willst du mit mir geh'n - Jeg har set Nena optræde med den på RTL.

Alphaville - Forever Young - Forsangeren ligner idag noget, der har flået sig med amf.

Og min gamle lieblingsfavorit: Falco - Der Kommissar (Skal høres højt) - Falco fra Wien døde i en trafikulykke for flere år siden.

Münchener Freiheit - Ohne Dich (Schlaf' Ich Heut' Nacht Nicht Ein) - Jeg forsøgte at finde den i en 80'er version, men det lod sig ikke gøre med det forhåndenværende (youtube), i stedet må man nøjes med en nyere liveversion, hvor publikum måske er en kende astingverede (??) og derfor potentielt lattervækkende i deres lykkerus over nostalgien. Nummerets sødme kommer man dog ikke uden om, selv om det lyder som om at sangeren læsper lidt.

Modern Talking - You're My Heart, You're My Soul - Man kommer ikke uden om de uomgængelige (ha, fik du den lille morfarpun?!)


Gazebo - I Like Chopin - Uha, uha, dét er en killer!


Abba - One Of Us - Abba gør så godt, når de, med et godt dansk ord, er mellow.


Ottawan - Hands up (Give Me Your Heart!) - En rigtig kioskbasker. Jeg fandt kun en ny version fra tysk tv, så man får ikke rigtig 80'er feelingen frem med klisterglitter i håret. Jeg var helt syg med denne sang, da jeg var 7 år.


Pet Shop Boys - West End Girls - en dejlig klassiker! Spiller den mon på lidt koldkrigsrester med modsætningen mellem øst og vest....man ved det ikke.

Ingen kommentarer: