26 maj 2007

Indebrændt Insiderviden

Kender du det at vide noget, men før du fik brillet med det, blev du overhalet af virkeligheden og mediernes malstrøm og sidder tilbage med et: satans oss'! Nå, ikke? Sådan har jeg det lige nu. Ikke noget stort, men alligevel.

Jeg har snydt mig til en profil på www.elitedaters.dk sidste år engang. Det må jeg jo slet ikke, men nevermind. En dag fik jeg besøg af en profil, og så måtte jeg jo tilsvarende kigge tilbage, for eliteverdenen blev for mit vedkommende nærmest udelukkende et lure-univers. Jeg kunne hurtigt regne ud, hvem der var manden bag profilen. Sådan lidt kendt på kulturparnasset. Han forklarede baggrunden for at have oprettet en profil, selv om han måske ikke var så begejstret for netdating. Han havde på en af sine mange rejser, deraf flere i embeds medfør, været i Indien, hvor han fik en tid hos en palmebladslæser. Sådan en fyr finder sig et palmeblad på sit lager og læser fortid, nutid og fremtid hos sin klient ud fra det. Han fortalte vores hovedperson, at han i den nære fremtid ville gifte sig med en kvinde med en lige næse og mellemrum mellem fortænderne. I øvrigt ville hun ikke gå ham længere end til næsen. Jeg har en moderat opstoppernæse og intet mellemrum, så mig kunne det ikke være. Derudover - og det er det interessante i denne sag - kunne den gamle mand i Indien fortælle ham, at han ville gå ind i politik, hvilket han selv var lettere paf over. Han er forfatter og en del af den frie meningsdannelse, på farten og ubundet af ansættelsesforhold, erhvervslivets interesser og mentale klausuler. Her kan jeg godt afsløre, at der er tale om Kristian Ditlev Jensen. Dermed har jeg siden det helt tidlige forår vidst, at han ville indgå i noget politik-halløj - og hvad har jeg så læst i dagspressen i den foregående uge? At Kristian indgår i udviklingen af Ny Alliance - læs her - hvad jeg burde have sagt mig selv. Argh, mon ikke at jeg kunne have tjent penge på dette med et raskt tip til Ekstrastodderen, hvis jeg var lidt hurtigere ved havelågen?! God fornøjelse til Kristian Ditlev Jensen med det politiske kandestøberi og ikke mindst konefinderiet!

Ingen kommentarer: