05 juli 2007

The Good, The Bad And The Ugly (Betty)

Sidste nye maleri fra min hånd, som jeg gerne vil vise frem. Det hedder Vandfantasme II og hænger nu i min søsters køkken.


Sandsynligvis har dette mest relevans for mig selv, men jeg har behov for lidt medfølelse og sympati, så nu offentliggør jeg mit helbred for alverden. Jeg blev faktisk så småt syg samtidig med prinsessedåben (og jeg blev lidt stolt af navn nr. 2 - classy!) og så har jeg ligget henslængt i sofaen på tusind måder fra mandag aften og skiftevis set dansk, tysk, norsk og svensk tv når min krop ikke teede sig på måder, der er uegnede for menneskeøjne. Det er ikke særligt rart eller opløftende at bo alene i sådan en situation, så jeg blev nærmest mere frisk, da min læge bad mig komme hen til hans konsultation, efter at jeg hviskede mit personnummer i ørerne hans imorges kl. 8.02. Han kunne hurtigt stille diagnosen streptokok infektion i halsen og udskrev en 10-dages penicillinkur med hestepiller. Sikke en sær måde at afslutte mit job og begynde min ferie på. Jeg havde endda bestilt to kagemænd, hvor der skulle stå: kommer til at savne jer, men de fik andre ben at gå på.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Æv hvor synd! Med kagemænd og det hele... Jeg blev engang meget mere frisk, da Søren kom hjem. Man kan faktisk få det bedre, når der er en anden til at bevidne, at man har det dårligt. Og ae panden.

Og man skal jo også have lidt til løgnhalsen... Måske kan du sende the new girl downstairs i Netto efter Elmelund. Eller chocoloco, cho-go og hvad det nu ellers hedder altsammen.

God bedring.

Anonym sagde ...

Og kanon billede i øvrigt.

Henriette sagde ...

Tak for sympatien og rosen, ikke mindst! Jeg ser lidt Live Earth idag og får visit om lidt. Jeg kan stadig smitte, så det bliver uden håndtryk og med eget håndklæde. Lige nu sker heftig udluftning. Oves A.M. hjalp mig forleden med indkøb, da jeg endnu ikke vidste om jeg havde pest eller kolera. I øvrigt - er det meste ikke psyko-somatisk på en eller anden vis? Det er egentlig meget logisk og ligetil, at omsorg lindrer en dårlig hals. Fniser ligeover Elmelund. Jeg kan godt sige dig, at lige netop Elmelund er noget af en kradser, når man har tonsilites, men cacaomælk....den er go'!