17 april 2007

Listen Without Prejudism

Jeg faldt tilfældigt over denne musikvideo på youtube. Jeg er helt forvirret, for min viden om Uzbekistan er noget hullet. Videoen er en popsang, som jeg faktisk ikke kan stå for, samtidig med at jeg slet ikke kan finde ud af om de er vestlige, asiatiske eller russiske. I'm a sucker for etnicity, så derfor måtte jeg vise den frem her. Jeg tror, det må dreje sig om en uzbekisk forretningsmand, der måske kommer fra en mongolsk mindretalsgruppe, som har fundet 3 veldrejede ungmøer til at lave fin fin popmusik skråstreg kulørte turistspots fra sit stolte moderland. Pigerne er som dukker, der vimser rundt, smiler og er meget indtagende. Jeg forestiller mig, at der står en svedig kineser i undertrøje bag kameraet og råber: så vrid jer dog - mens 4-5 bodyguards fra en hengemt provins - bredstående med stenansigter - holder de lokale væk fra "place of shooting", mens pigerne skal sælge Uzbekistan som sexy as spring.......

Edit: Lidt nærmere efterforskning afslører at pigerne sandsynligvis tilhører mindretallet "Uyghurs" i Uzbekistan og er meget populære på egen breddegrader, heriblandt i Xinjiang-provinsen i Kina, også kaldet East Turkestan. Så lærte jeg det midt i mit provinsielle Århus.

1 kommentar:

Professor Howdy sagde ...

Hello!
Very good posting.
Thank you - Have a good day!!!