26 april 2007

Tegn og Magi på en Højhellig Torsdag

Opdagede en nyhed idag lige efter mit schmovsede hjerte. Imorgen udkommer premierenummeret på et dansk jødisk kulturmagasin - Goldberg - som "mere orienterer sig mod New York end Jerusalem" og har Leonard Cohen på forsiden af første udgave. Jeg tænkte straks: hvor, hvad, hvem, hvordan, så jeg forsøger i dette øjeblik at tegne et abonnement, da det ikke kan købes i butikker endnu. Alle, der kender mig mere end bare flygtigt, ved, at jeg har stor interesse i jødisk kulturliv i meget bred forstand, så gratulér mig med, at jeg nu - sandsynligvis - endelig har fået et tidsskrift lige til min smag. Siger og skriver april 2007.

Skulle idag udføre en arbejdsmæssig opgave for første gang, hvilket jeg var lidt nervøs for. Ville det nu gå godt osv. På vej til opgaven cyklede jeg i solskinnet og opsumerede hvad der skulle foregå. Jeg passerede en løbende kvinde, som jeg kender flygtigt. Jeg skulle lige scanne min hjerne for at huske hendes navn, men kom i tanke om, at hun hedder Lykke. Jeg valgte at tage det som forvarsel på udkommet af min opgave. Det viste sig at holde stik, og jeg har hermed bestemt mig for at holde nærmere øje med den slags små tegn. For det første appellerer det til min fantasi at holde øje med, hvad der foregår omkring mig, når jeg fx går ned ad gaden. For det andet er det almindeligt for mig at tolke min omverden i nærmest én uendelighed. For det tredie tror jeg faktisk på den slags tegn, fordi det er nogle udvendige symboler på noget, som jeg egentlig godt ved i forvejen, men måske ikke vil være ved eller tør stole på.

Jeg hengiver mig til måne og stjerne idag.

Ingen kommentarer: