10 august 2005

Jeg kender ikke Gretchen

Det er egentlig noget vældigt pjat det navn, jeg har fundet på til min weblog. Jeg kan bare lide klangen af navnet og tænkte, at den datter, jeg ikke har fået endnu, måske skal hedde Gretchen..eller måske Hannah..eller Leise, og så har jeg for nylig set Snehvide og de 7 små dværge med mine niecer og nevø, og det er tydeligt, at den lugter lidt af Bayern på sådan en vulgæreksotisk måde - og vupti, Gretchen og æblet blev født. Gretchen er egentlig ligeså sødmefuld og rosenkindet som Snehvide, men nok en anelse mere skeptisk og analytisk end hende. Desuden er Gretchen heller ikke sorthåret, men mere en slags hennabrun. Det sjove er at jeg kender en kat, der hedder Iben Holt.
Også er der selvfølgelig også konnotationen med æblet - som visdom - eller for Snehvides vedkommende - ondskab eller i overført betydning seksualiteten. Man har også hørt nogle kalde New York for the Big Apple. Og når nu Gretchen tager en bid deraf, gør det så hende til terrorist eller er hun bare en dum turist, der får hold i nakken på Fifth Avenue? Har ikke selv været i N.Y. skal det siges, har bare set for meget tv
Egentlig har jeg oprettet denne weblog til at skrive, lige hvad der falder mig ind, for det forekommer mig, at jeg slet ikke kan få alle mine refleksioner ud af hovedet og kroppen og har vældig brug for at vende mine tanker med ihvertfald imaginære tilhørere, så da. Egentlig havde jeg tænkt mig at skrive noget om Helle Helles roman "Rødby-Puttgarden", som jeg lige har læst, men gider så alligevel ikke idag. Men imorgen imorgen.

Ingen kommentarer: