04 september 2005

Farvedame

Her er lige et andet par øreringe, som godtnok ligger ret tæt(!) i stil med de andre og som bare er udtryk for, hvad jeg laver lige nu. Jeg lavede også et par sigøjner-agtige i en mere farverig stil til Conni igår, da hun holdt fest i sin kolo, fordi hun er blevet 30. Det var en hyggelig, men også en lidt kold fest for de fleste. Vi sad i tæpper, og nogle fik sig lige en skraber. Det var især dejligt for mig at møde nogle af dem, jeg har været i kibbutz med for 11 år siden, og som jeg kun sjældent ser. Det blev sent, så selv om klokken er over 17, er min dag stadig ny. Jeg har tænkt mig at nørkle lidt med noget interiør design da jeg af Netværket er blevet indbudt til at komme med idéer til indretning af deres nye lokaler nede på Fiskergade. Så jeg har fundet billeder i IKEA-katologet og hvad jeg havde, og så vil jeg lave en collage. Det er altid dejligt at have en undskyldning for at klippe og klistre. Skal til 2. inspirationsmøde på torsdag - bl.a. sammen med en frivillig leder af et ungdomsfristed - har engang læst en artikel om ham i avisen og kunne pludselig huske alt om ham. Lidt specielt at min hjerne havde lagret så meget, uden at jeg vidste det, og på nul-komma-dut blev det aktiveret i byggerodet på kommunenes nye ungetilbud.
Det er dejligt at blive indbudt til den slags, selv om jeg nok ikke får lov til at bestemme noget konkret.
Jeg kan efterhånden ikke komme uden om, at jeg er en farvedame. Men så begynder jeg at tænke på, om det var noget for mig at gå på kunsthånderværkerskolen, men det synes jeg alligevel heller ikke, for jeg er jo også en skrivedame - med eksem i hånden. Det ville være dejligt, om jeg vidste, hvor jeg er på vej hen. Det er slet ikke let at omstille mig til at nyde, hvad jeg laver uden at tænke i resultater og streger på bundlinien. På den anden side er det skønt bare at være kreativ uden forkromede planer. Det kan slet ikke siges nok, hvor glad jeg er for at have fundet noget, som er mit eget sted så at sige.
Desuden har jeg brugt mere tid på "Mew" og er endda lettere formuende på den kant, da jeg har deres første album "a triumph for man", der efter forlydende er blevet solgt til fx. 250$ på www.ebay.com . Har lagt en følemail ud til en svensk mewfan (en såkaldt frenger - friend and stranger) som på www.gaffa.dk skrev, at han ville betale"quite well" for et velholdt eksemplar som mit, så jeg spurgte ham, hvor meget quite well var i dansk mønt og er spændt på, hvor stor en fan han egentlig er.
Desuden har jeg i en sen alder fundet Oasis og Nirvana. De siger mig først noget nu. Måske tænder jeg på det upolerede og autentiske. Jeg ville rigtig gerne se arrogante Liam Gallagher på en scene, men jeg er vist alligevel for nærig/fattig. Der sælges Depeche Mode billetter fra imorgen på www.billetlugen.dk ,men jeg kan ikke beslutte, om jeg skal afsted. Egentlig er jeg ikke den store koncertdame, men jeg er jo meget glad for D.M. og havde mit livs bedste koncert med dem i september 2001. Tror nok det ender med, at jeg ikke køber. Ville gerne snart gense et stort show fra 1986 fra Pasadena, USA med dem. Kan huske første gang jeg så det på tv - en sen aften, alene, 13 år og Dave Gahan havde hvide cowboybukser på - en uhyre sjældenhed i min verden. Jeg var meget betaget af musikken, og ikke mindst ham. Uha, jeg tror faktisk, at jeg vil gå så langt som at sige, at min barndom sluttede den aften. Spread the word (quote unquote Oasis)........

Ingen kommentarer: