01 september 2005

Diller og Ibiza

Jeg er ikke kommet ud over den alder endnu, hvor jeg i en kortere tidsperiode er mere eller mindre optaget af det ene eller andet, for så måske ikke at beskæftige mig med det de næste 3 uger eller 5 år.
Egentlig syntes jeg jo, det er billigt at surfe fra det ene til det andet, men til gengæld har jeg også fundet på et navn til mit skyggejeg, som jeg vel alligevel ikke kan komme uden om - Ibiza Malibu hedder hun. Hun ville synes det var skønt at deltage i en masse reality shows, shoppe på Rodeo Drive og spise Lobster Salad (uden dressing selvfølgelig) på Bruce Willis temarestaurant i Hollywood Hills. Hun går meget gerne i pink og leopardmønstrede bikinier og er trofast tilhænger af en omgang brazilian waxing hveranden uge. Hun kan godt lide at se "Melrose Place" engang imellem og var også fast ved skærmen til den franske strandserie "Sous le Soleil" - hun har da også et par gode bekendte i St. Tropez. Hendes yndlingsstorby er Miami, for den er bare så vidunderligt farverig med alle de etniske indtryk og de smukke mennesker. Ibiza forstår overhovedet ikke folk, der sidder og mukker over livet eller begraver sig i fortiden. Man får også bare så mange rynker omkring munden af at være sur. Hun trives med at have ansvaret for sin egen lykke og er slet ikke bleg for at indrømme, at hun går efter det bedste til sig selv i alle livets forhold. Det er ikke nogen skam at skubbe en smule - heller ikke når det gælder om at få fat på den nyeste GucciPradaMiuMiu-sag i Bahamasturqoise. Ibiza Malibu elsker alle sladderblade - jo mere jo bedre, men når hun er lidt mere seriøs læser hun Vogue eller Pigen med den blå cykel. Hun kører i en convertible, som hun låner af forskellige mandlige bekendtskaber og gider overhovedet ikke sådan noget som IKEA eller Guggenheim museet Hun er meget glad for katte, de er hendes bløde punkt og kan slet ikke tolerere, når mennesker udsætter dem for røg og støj. Det kan hun virkelig græde over, og så ringer hun til sin barndomsven, Elliott, der er børsmægler i Shanghai. De har fundet ud af, at de ikke duer som par, da de ligner hinanden for meget og altid går ud om aftenen. Måske stikker Ibiza Malibu sit blonde hoved ind en dag igen, hvis hun har tid. Hun skal nemlig ud på et katterefugium, bagefter en powerstrandtur og en hurtig tur i kanen med Vin Diesel.

Tilbage til dillerne efter denne lille uforudsete udflugt. Jeg har såmænd bare fundet et yndlingsnummer, Zookeepers's boy med Mew, som man måske med lidt snilde kan høre her:

Ingen kommentarer: