28 september 2005

Under Byen

Jeg har haft besøg af indtil flere mænd idag og snakket i telefon med endnu flere af slagsen - jeg ville bare ønske, at det var under andre omstændigheder

Jeg bor jo i en lejlighed i en ældre (70+) ejendom i Århus C - sådan kvart under taget. Igår aftes, mens jeg sad her i det tilstødende lokale, hørte jeg pludselig nogle underlige dryp inde fra stuen. Troede måske det var Mor Tusneldas gamle radiatorer, der gav ondt af sig og lækkede en pyt, men nej - jeg fik vand oppe fra loftet. Nu er jeg meget lidt kyndig med den slags og tilkaldte andelsboligformanden. Vi gik på loftet og kiggede, men der var ikke noget vand at se deroppe. Jeg fandt numre på murere på nettet, men klokken var efterhånden 19.30, så det var blevet telefonsvarertid, så je kunne godt se på det hele, at jeg måtte blive hjemme fra job idag for at kunne stå til rådighed for min #%%%§§&$$££ lejligheds skyld. Nå, imorges ringede jeg så til en murer efter at have bedt en stille bøn først. Himself og en svend kom forbi, og han virkede noget opgivende og tilbød, at han kunne foretage en understrygning af teglene til et par tusind og så måtte vi se, om det ikke hjalp...næste trin var en lift og ude-fra-reperation til en 7-8000 kr. Nå, men han var flink og foreslog, at jeg tog kontakt til en byggesagkyndig, det være så gjort.
Efter lidt snak frem og tilbage kom ingeniøren så også herop og kunne sige, at det ikke ville rykke noget som helst at reparere indefra: Det var sandsynligvis på kvisten, at den var gal med en ituslået zink-belægning.... altså var det en blikkenslager, der skulle til istedet. Jeg holdt tungen meget lige i munden for at forstå det tekniske, så jeg kunne formidle det videre. Nu har jeg kontakt til en blikkenslager, men som tiden er, har han selvfølgelig travlt, så der går 1-2 uger, før end det er lavet - med fare for, at vi blot har åbnet Pandoras æske. Derudover skulle jeg selvfølgelig også have kontakt til formanden for andelsboligforeningen, da han jo også skal godkende udgiftsposten.

Fandt da i alle fald ud af, at jeg aldrig skal være mellemleder. Jeg tror bestemt, at det er for surt i længden.

Nu vil blikkenslageren tage kontakt til den byggesagkyndige, og jeg er lidt "stavnsbundet" til min lejlighed idag, for hvad nu, hvis han kan komme forbi og se det idag, og vi kunne lave en forbindende aftale. Og så håber jeg rigtignok, at det kun vil regne sporadisk den næste uge oder so. Men det er alligevel godt at få tjekket af med mig selv, at jeg godt kan overskue den slags situationer, selv om de er irriterende.

Derudover fik jeg mit rejsegavekort fra Sterling idag. Det ser ud til, at jeg selv kan vælge en ruteflydestination i Europa. Troede kun det var Amsterdam, Paris eller Barcelona, men jeg kan både komme til Manchester og sikkert Lodz. Måske det ender med Rom så. Til foråret måske. Med en mand, I prefer.

Ingen kommentarer: